Onderwerpen

vrijdag 29 juni 2012

Bye bye Parijs!

De tijd is aangebroken om afscheid te nemen van de mooie stad Parijs. Vandaag is mijn laatste dag op stage en mijn laatste dag in Parijs. Zaterdagmiddag vertrek ik met de trein weer naar het vertrouwde Nederland.

Voordat ik vertrok was ik ontzettend nerveus. Hoe moet dat nou? Ik helemaal alleen in een onbekende stad in Frankrijk? Spreek ik wel voldoende Frans? etc.

Maar nu ik terug kijk op mijn ervaring, mijn 5 maanden in Parijs en mijn stage dan kan ik alleen maar  hardstikke positief zijn! Ik heb het super naar mijn zin gehad met mijn collega's en nieuwe vrienden. En wauw, wat een prachtige stad! Bovendien kon ik me met mijn Franse skills prima redden zowel binnen als buiten het bedrijf. Pas de probleme!

Woensdag heb ik een heel fijn afscheidsborreltje gehad op werk waarbij ik iedereen hebben kunnen bedanken. Ik ben werkelijk met open armen door iedereen ontvangen. Ik heb een super leuke kaart gekregen waarop iedereen een berichtje heeft geschreven. Plus nog een aantal andere kleinigheden zoals wijn, chocolade, nagellak etc.

Ik zou nooit in het buitenland stage hebben gelopen als het niet een verplicht onderdeel was geweest van mijn studie. Maar achteraf ben ik heel blij dat het een verplicht onderdeel was, anders had ik dit nooit gedurfd! Ik zou alle studenten aan willen raden om die sprong in het diepe te wagen. Heb je een kans om in het buitenland te studeren of stage te lopen? Grijp die kans!

Vanaf nu zal ik deze herinnering altijd met mij meedragen.. Parijs.. Ik ga je missen!! :)

1 opmerking:

  1. Fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad!
    Ik heb het nooit gedurfd tijdens mijn studie en dus ook niet gedaan. Nu heb ik er soms stiekem misschien wel een beetje spijt van, dus leuk dat je het gedaan hebt!

    BeantwoordenVerwijderen