Onderwerpen

dinsdag 3 januari 2012

Schoonmaak bij ouders

Een middagje flink gesopt en gepoetst. Ik maak veel grondiger schoon dan mijn moeder, vandaar dat ze heeft gevraagd of ik wilde helpen. En ik doe het graag! Sta met plezier met een emmertje sop de boel weer fris te maken. Vandaag heb ik de keuken aangepakt. Eerst alle planken en het aanrecht helemaal leeg halen en dan alles goed ontvetten. Mijn moeder kon zichzelf weer zien in de tegels. Ze was zo blij dat ze me 50 euro heeft toegestopt. Super lief!
Soms vind ik het wel moeilijk om schoon te maken in het huis van mijn ouders. Naar mijn mening zijn ze veel te rommelig en verzamelen ze veel en veel te veel spullen. Vooral mijn vader kan eigelijk niks weggooien. Als ik vroeger iets ging opruimen en spullen in de vuilnisbak had gegooid haalde mijn vader weer dingen uit de vuilnisbak! Ik denk dat ik daarom tegenwoordig zo snel ruim in mijn kamer. Als ik iets te lang niet meer heb gebruikt; weg ermee! Ik weiger mezelf te bedelven onder spullen waar ik eigelijk niks aan heb. Unclutter your life! Zoals dat bij Oprah werd geopperd. In O magazine stonden 12 tips om je leven op te ruimen: http://www.oprah.com/home/12-Ways-to-Unclutter-Your-Life
In dit artikel staat onder andere het volgende scenario: Je huis staat in brand, welke spullen zou je nog willen redden? Als ik eerlijk ben zou ik alleen mijn elektronica (telefoon en computer) foto's en wedstrijdbekers van golf meenemen. Vooral de foto's en de bekers hebben emotionele waarde en de elektronica is over het algemeen veel waard en het bevat belangrijke informatie die ik nodig heb voor school. Alleen spullen met waarde mogen blijven in mijn kamer. Oftewel: iets wat ik mooi vind, echt gebruik of nodig heb.


De levensstijl van mijn ouders kan ik niet veranderen en daar moet ik mezelf bij neerleggen ook al is dat moeilijk. Ik kan alleen mijn eigen leven indelen zoals ik dat wil en daar moet ik me op richten.
Na de schoonmaakbeurt ben ik trouwens meteen blijven eten, hutspot met rookworst. Meteen een gratis maaltijd en ik vind hutspot oooh zo lekker. Mijn vader weet dit en maakt dan ook geregeld hutspot in de hoop dat ik vaker kom eten :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten