Onderwerpen

dinsdag 3 januari 2012

Voornemens 2012

Ik denk dat veel mensen stil staan bij hun goede voornemens rond de jaarwisseling. Maar wie houdt zich vervolgens echt aan die voornemens? Waarom lukt het de een wel en de ander niet?
Bij mij blijven de ideeën alleen maar in mijn hoofd hangen en ik maak ze dus niet concreet. Daarom maak ik hier mijn lijstje, wie weet helpt het me om ze ook echt uit te voeren. Ik heb mijn voornemens onderverdeeld in verschillende categorieën.

Gezondheid:
Weer beginnen met hardlopen
Balansoefeningen doen voor mijn rug
Elke dag fruit eten
2 liter water drinken per dag

School:
Afstuderen in 2012
Achterstallige opdrachten afmaken
Betere planningen maken
5 maanden stage overleven in Parijs

Algemeen:
Minder tv kijken
Meer lezen
Blog beginnen (check!)
Kamer elke maandag opruimen

Familie/vrienden:
Meer tijd vrijmaken voor leuke uitjes/activiteiten
Ouders helpen met het huishouden (check!)

Tuin/dakterras:
Zaadjes verzamelen en deze planten op het dakterras
Kruiden planten
Ouders helpen met het onderhoud van de tuin

Vriendje: 
Vaker praten over belangrijke dingen
Leuke dingen doen met elkaar (nieuwe dingen proberen)

Financieel:
Zo min mogelijk opnemen van mijn spaarrekening
Vast budget voor de boodschappen
Zuinig zijn met energie

Als ik het lijstje terug kijk dan zijn het best veel punten! De meeste doelen zijn een leuke uitdaging en bij sommige krijg ik nu al een onaangenaam gevoel. Zoals bij het hardlopen (heb ik echt geen zin in! vooral in de winter...)
Ik ga me zo klaarmaken om naar mijn ouders te gaan, helpen met het schoonmaken van de keuken. Ze hebben een groot huis en mijn vader doet niks in het huishouden en het is teveel voor mijn moeder om allemaal bij te houden. Bovendien zijn ze niet meer de jongste: mijn moeder is 65 en mijn vader 70.
Ik voel me als jongste dochter best verantwoordelijk om ze te helpen. Is toch wel het minste wat ik kan doen voor alles wat ze voor mij hebben gedaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten