Onderwerpen

vrijdag 27 januari 2012

Onderhuur

Eindelijk, ik ben aangenomen voor een stage in Parijs. Het ziet er allemaal goed uit! Toevallig loopt een klasgenoot van mij daar ook stage. Hij heeft het erg naar zijn zin in het bedrijf. Ik krijg een functie als international community manager en mag een nieuw sociaal netwerk gaan opzetten.
Volgende week dinsdag hopelijk goedkeuring door school en dan mag ik al de 6e beginnen.
Ik heb het goede nieuws gistermiddag gehoord en ben meteen begonnen met het uitwerken van mijn afstudeeropdracht die ik in de tijd dat ik in Parijs ben ga schrijven.

Allemaal ontzettend leuk maar ook erg spannend natuurlijk. Hierdoor ben ik vandaag niet vooruit te branden.. Het gaat nu toch echt gebeuren dat buitenlandse avontuur...
Nu heb ik dus last van zo'n benauwd gevoel: "oh god wat moet er allemaal nog geregeld worden" en "ik durf dit helemaal niet". Maar het gaat toch gebeuren of ik wil of niet. Ik kan er alleen maar veel van leren en die 5 maanden ga ik zeker wel overleven.

In de tijd dat ik in Parijs woon trekt een vriendin van een vriendin in mijn studentenkamer. Het mag van de huisbaas absoluut niet maar ik neem het risico. Best een eng idee om je kamer onder te verhuren.
Mocht het onverhoopt gebeuren dat de huisbaas erachter komt dan ben ik mijn kamer kwijt. Maar om nou 5 maanden 500 euro door te betalen bovenop de huur in Parijs? Nee dat toch niet.
Gelukkig zie ik de huisbaas bijna nooit en omdat hij ontzettend veel panden heeft in Leiden weet hij meestal niet meer wie ik ben.

Onderhuur komt best vaak voor en zeker onder studenten die tijdelijk in het buitenland stage lopen. Je wilt toch graag weer meteen een woonplek zodra je terug komt in Nederland. De onderhuurster in kwestie betaald 400 euro voor mijn kamer met een maand borg voor het geval dat. Ook hebben we netjes een contract opgesteld die zo ingevuld en getekend kan worden zodra ik definitief vertrek. Toch wel verstandig dacht ik zo.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten