Onderwerpen

zaterdag 28 januari 2012

11 vragen award

Van Letten op de kleintjes heb ik de 11 vragen award gekregen. Het is dus nu mijn beurt om de vragen te beantwoorden op mijn blog. Misschien leren jullie me zo wat beter kennen :)


Hoe ben je aan het bloggen gekomen?
Ik lees al een hele tijd mee met blogs die over besparen en consuminderen gaan. De eerste blog die ik volgde was die van Budgetstudent, waarna Sparenbesparen volgde. Helaas zijn allebei de bloggers inmiddels gestopt. Mijn blogavontuur is eigenlijk spontaan ontstaan begin dit jaar. 

- Wat wil je met je blog bereiken?
Ik heb geen doel dat ik wil bereiken met mijn blog. Graag schrijf ik over mijn ervaringen en bespaar acties. Wie weet kan ik in de toekomst mensen inspireren net zoals ik ben geïnspireerd door andere blogs. 

- Waar erger jij je vaak aan?
Ik erger me het meest aan mezelf want die persoon is nou eenmaal de moeilijkste om mee samen te leven. Op dit moment zit ik in een fase van mijn leven dat ik nog druk bezig ben met het vinden van mijn draai.  

- Zie je de toekomst somber in of vol vertrouwen en waarom?
Ik zie de toekomst positief in want met een negatieve kijk maak je het leven niet beter. We moeten er het beste van maken en als we allemaal een steentje bijdragen aan de wereld dan komt het zeker goed.

- Wat is het beste advies wat je ooit hebt gehad?
Dat je je leven moet leiden naar de dingen die belangrijk zijn voor jou. Dat je leiderschap moet nemen over je eigen leven. 

- Wat zijn je hobby's?
Ik ben normaal een hele fanatieke golfster maar door een nare rugblessure heb ik 1,5 jaar geen wedstrijden meer kunnen spelen. Voor de toekomst hoop ik dat ik spoedig zal herstellen. 
Verder hou ik heel erg van koken, tuinieren en klooien met excel :)

- Wat is je favoriete gerecht?
Sushi vind ik stiekem heel erg lekker maar dat probeer ik niet te vaak te eten. Mijn eigen gemaakte favoriete gerecht is gamba's uit de wok met heel veel knoflook en kruiden. Verder maakt mijn vader fantastische hutspot en mijn moeder een overheerlijke spaghetti bolognaise. 

- Welke film zou je nog heel graag willen zien?
De Japanse film departures zou ik graag nog een keertje willen zien. Deze heb ik een hele tijd geleden in het kijkhuis gezien samen met mijn moeder en heeft grote indruk op me gemaakt. Het einde was hartverscheurend en de opbouw zo ontzettend mooi. Ik hou heel erg van dramafilms. 

- Als je drie dingen mee zou mogen nemen naar een onbewoond eiland voor een jaar welke dingen zouden dat zijn?
Mijn vriend zou mee moeten met een hengel en een klamboe(ik heb een hekel aan muggen). Ik doe het niet goed in mijn eentje en ik wil absoluut mensen om me heen hebben. De andere twee dingen zijn gewoon praktisch :) Als je wilt eten moet je toch een visje kunnen vangen.

- Wat vind je het belangrijkste in je leven op dit moment?
Mijn familie, vriend en vrienden zijn heel belangrijk. Zonder deze mensen zou mijn leven er een stuk somberder uitzien. 

- Als je iets zou kunnen veranderen aan de wereld of de mensen om je heen, wat zou je dan veranderen?
Ik zou heel graag willen dat alle mensen in zouden zien wat we de natuur en het milieu aandoen met onze manier van leven. Van bovenaf moeten er regels komen en er moeten prioriteiten gesteld worden om de natuur en het milieu te redden. Dat kan alleen als alle overheden in de hele wereld samenwerken.


Zo, dat waren alle vragen :) Ik zou op mijn beurt dezelfde vragen willen doorgeven aan Bespaarmama 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten