Na veel wikken en wegen had ik eindelijk besloten op een Ziggo abonnement af te sluiten voor ons studentenhuis. Ik heb het nog wel even aangekeken of iemand anders het abonnement op zich wilde nemen maar helaas pindakaas. Dan maar op mijn naam. Uiteindelijk dus online tv en internet met een zelfinstallatie pakket besteld. Het pakket kwam afgelopen woensdag aan en met goede moed begon ik met de installatie. Ik had een groene kabel in een van de andere kamers gevonden en het systeem daarop aangesloten. Maar helaas lukte het niet om internet te activeren.
Dus ik had vervolgens mijn vriend ingeschakeld in de hoop dat het hem wel zou lukken. Hij had afgelopen weekend wel tijd om eens te kijken hoe het zat. Uiteindelijk weer een teleurstelling: vriendlief lukte het ook niet om het internet te activeren..
Ik dus de servicelijn gebeld van Ziggo. Na het uitvoeren van een paar mislukte tips beloofde de man aan de andere kant van de lijn om maandag een storingsmonteur langs te sturen.
Schade van het bellen van de servicelijn: € 8,50 :(
Gelukkig kwam de monteur maandag en bleek er een filter in de straat te zitten waardoor het internet signaal niet doorkwam. Hij verwijderde deze filter en activeerde het internet. Voila! probleem opgelost, gelukkig maar.
Ons oude internet zou eerst de 20e van deze maand aflopen maar we waren verkeerd geïnformeerd door onze inmiddels verhuisde huisgenoot. Het internet loopt pas 12 februari af. Het Ziggo internet is echter de 17e al ingegaan. We betalen dus een stukje deze maand dubbel.
Iedereen in huis heeft aangegeven mee te willen delen in het internet&tv. (Ook de wanbetalers/profiteurs) Ik heb met iedereen gesproken en ga er dus voorlopig maar vanuit dat ze dat ook werkelijk gaan betalen. Tenzij het tegendeel bewezen wordt, dan kan ik altijd nog maatregelen nemen.
Ik moet nog even de factuur afwachten voor het eerste bedrag en dan kan het eerlijk gedeeld worden. Ik weet niet precies wat ik moet verwachten omdat ik een deel van januari betaal en aansluitkosten van 30,45. Als ik het precieze bedrag weet dan stuur ik iedereen een mail. Pas als ze het eerste bedrag betalen krijgen mijn huisgenoten het wachtwoord van het internet. Zo heb ik in ieder geval de eerste betalingen binnen :) Op hoop van zegen!
Welkom! Dit is een blog over een starter die bewust bezig is met besparen in combinatie met een bewust en gelukkig leven. Inmiddels woon ik nu 4 jaar op kamers maar ik kijk uit naar mijn eigen plek. Lees mee hoe ik probeer zo bewust mogelijk met mijn geld om te gaan.
Onderwerpen
Algemeen
(20)
Geld
(20)
Besparen
(17)
Boodschappen
(16)
Maandelijkse inkomsten en uitgaven
(15)
Studie
(14)
Eten
(10)
Parijs
(9)
Bijbaan
(7)
Recepten
(7)
Huishouden
(6)
Nieuws
(6)
Boeken
(4)
Jaaroverzicht
(4)
Sport
(4)
Tuinieren
(4)
Baan
(3)
Koken
(3)
Milieu
(3)
Belasting
(2)
Biologisch
(2)
Kleding
(2)
dinsdag 22 januari 2013
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
En ik neem aan dat je het wachtwoord ook weer kunt veranderen, elke paar maanden, om zo wanbetalers eventueel uit te sluiten?
BeantwoordenVerwijderenHeb het nog nooit gedaan maar het is mogelijk. (Had het nog gevraagd aan de monteur) Dus dat kan ik altijd nog doen als er iemand niet betaald.
VerwijderenMisschien is maandelijks, vooraf incasseren, ook nog een idee.
BeantwoordenVerwijderenDat is sowieso de bedoeling :)
VerwijderenMaak goede afspraken en vooraf incasseren is misschien toch beter. Ik kan me voorstellen dat je dit misschien streng vind overkomen, maar er waren al wanbetalers, grote kans dat ze dat blijven of opnieuw worden. Je moet alleen uitkijken dat de eventuele wanbetalers niet via anderen het wachtwoord krijgen als het is veranderd. Anders kijken ze nog voor niets.
BeantwoordenVerwijderenZoiets was er hier ook aan de hand met internet. Moest behalve de telfort-monteur ook nog een kpn-monteur langs komen voor die filter. Want zelfs systeembeheerder-schatje kreeg het niet aan de praat. Je zou toch denken dat ze dat weten en regelen...
BeantwoordenVerwijderen