Onderwerpen

dinsdag 7 augustus 2012

Motivatie..

Nu had ik heel wat goede voornemens op het gebied van sporten. Ik wilde hardlopen, fitnessen, deelnemen aan groepslessen en golfen. Nu is er al een maand van de zomer voorbij en het sporten valt me een beetje tegen. Ik merk dat ik het moeilijk vind om gemotiveerd te blijven om regelmatig te blijven sporten.

Met het hele warme weer ben ik niet wezen sporten en daarna is het ontzettend moeilijk om het sporten weer op te pakken. Uiteindelijk had ik weer genoeg moed bij elkaar geraapt om naar de sportschool te gaan. Maar soms heb ik een flinke dosis spierpijn of doet mijn rug zo'n pijn van het hardlopen.. Dan zinkt de motivatie me weer in de schoenen.
Op dit moment heb ik nog steeds flinke spierpijn van afgelopen zondag. Toen deed ik een bodyshape pilates les die behoorlijk zware oefeningen had.

Als ik werk van 9.30 tot 18.00 is het lastig om de sportsessies in te plannen. De sportschool gaat pas om 9 uur open dus voor mijn werk sporten is onmogelijk. Na werk ben ik vaak moe en als ik dan nog ga sporten dan wordt het vaak wel een latertje, niet ideaal dus :(

Ik wil heel graag om de dag sporten met een combinatie van hardlopen, groepslessen en fitness. Maar tot nu toe vind ik het heel erg lastig vol te houden..

Hebben jullie een wekelijks sportschema en hoe houden jullie jezelf gemotiveerd?

5 opmerkingen:

  1. Ik ben net weer begonnen met lopen, gisteren mijn 2e keer geweest en ook rugpijn achteraf... Maar ik ben wel nog gemotiveerd... anders ook nooit hoor, maar deze keer echt wel... nu moet ik mezelf dus nog niet motiveren, binnenkort zal dat wel beginnen denk ik :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Meteen uit je werk naar de sportschool. Neem een banaan oid mee en ga. daarna mag je op de bank ploffen en eten maken.:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat motivatieprobleem ken ik, ik moet ook echt een stok achter de deur hebben. Misschien kun je met iemand afspreken? Dan is het gezelliger en zal je wel "moeten" sporten die dag. Of je kan met iemand die ook motivatieproblemen heeft een soort weddenschap afsluiten over wie het 3/4x p.w. sporten het langst vol gaat houden.

    Vreemd dat je zo'n last van je rug krijgt, draag je wel goede schoenen? Ik heb een paar jaar geleden mij knie geblesseerd vanwege slecht schoeisel en het blijft een zwakke plek, dus ik zou dit zeker nakijken. Ik ben zelf bij run2day goed geholpen, maar misschien zijn er nog andere goede zaken.

    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor de tip!
      Ik heb vorige maand gloednieuwe schoenen bij een speciaalzaak gekocht :) Als het goed is ligt het daar niet aan.
      Bovendien loop ik al jaren met mijn rug, lang voordat ik begon met hardlopen..

      Verwijderen
  4. Gebruik melatonine.
    Het zorgt er heel erg goed voor dat je er tegenaan kan gaan zonder dat je klachten krijgt.

    BeantwoordenVerwijderen