Onderwerpen

dinsdag 3 juli 2012

Poetsen!

Zondag avond voor het eerst mijn eigen kamer weer ingetrokken na het beëindigen van de onderhuur.
Wat een lekker gevoel om weer op mijn eigen plekje te zijn!
Op zich heeft de onderhuurster het netjes achter gelaten maar de kamer was niet schoongemaakt. Dat werd poetsen dus! Samen met mijn moeder gister de hele dag staan soppen. Ik ben nogal een grondige schoonmaakster dus ik kom echt overal. Schuif kasten weg, haal ze leeg, geen hoekje sla ik over.
Eigenlijk ben ik nog niet helemaal klaar maar het grootste deel is gedaan.

Helaas ben ik wel een aantal kleine spullen kwijt: Theedoeken, hoofdkussen, ovenschaal, opbergdoosjes en potten etc. Vandaag maar even contact met haar opnemen om de spullen weer mee terug te nemen. Ik heb haar borg nog steeds in mijn beheer dus die kan ze terug krijgen na het terug brengen van mijn spullen. Achteraf had ik beter een inventaris lijst kunnen maken van de spullen die achter bleven in de kamer. Dat was in dit geval toch wel handig geweest.

Na 5 maanden te hebben geleefd uit 2 reistassen schrik ik een beetje hoeveel spullen en oude kleding ik  nog had staan bij mijn ouders.. Al die tassen zijn inmiddels weer in mijn kamer gearriveerd. Een groot voordeel is nu dat alles weer door mijn handen gaat. Nu kan ik weer goed beoordelen welke dingen eventueel weg kunnen. Waarschijnlijk maak ik ook weer een tas met kleding die naar het goede doel kan.

Vandaag is het ook nodig tijd om de eerste boodschappen te gaan doen en weer een voorraadje aan te leggen. Heb de aanbiedingen bekeken dus kan mijn slag slaan :)

2 opmerkingen:

  1. Wat herkenbaar, ben zaterdagavond weer na 5 maanden onderverhuur in mn stekkie getrokken. Ik had het zelf superschoon achtergelaten en kreeg het helaas niet zo terug, maar goed zag wel dat ze een schoonmaakpoging heeft gedaan, maar dat het in die 5 maanden gewoon erg vies is geworden. Ook mis ik wat glazen, dat is niet zo erg, maar ook een plateau voor in de combimagnetron, hoe kun je nou zoiets kwijtraken denk ik dan. Ik zal haar eens mailen :). Toevallig moet ik ook nog de borg terug betalen, dus dat is wel handig. Nu is het kamperen in eigen huis totdat donderdag de rest van mijn spulletjes komt.
    Succes met alles weer op orde krijgen, en geniet van je eigen plekkie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn zoon moet in oktober zijn studentenkamer (die hij onderhuurde) weer opleveren aan de uit de USA terugkerende huurster. Zal hem er vast op wijzen dat hij alles weer in oude staat en compleet moet opleveren. Hij houdt wel elke zondag een schoonmaak. Maar een aantal al loshangende kastdeuren zijn tijdens zijn eerste maanden dat hij er in zat, nu compleet los gaan hangen, ook is een krakkemikkerige bureaustoel van een Zweeds woninginrichtingbedrijf kapot gegaan, d.w.z. de stoelzitting is 'gescheiden' van de leuning. Afgebroken dus. Het was een goedkope stoel. Ik bedoel maar, soms gaan tijdens onderhuur dingen kapot die normaliter ook kapot zouden gaan tijdens je eigen bewoning.

    BeantwoordenVerwijderen