Onderwerpen

woensdag 13 juni 2012

Golf

Golf, een sport die niet past in het bespaar plaatje van een studente. Maar het feit is dat golf mijn sport is en een onderdeel van mijn leven voor inmiddels 13 jaar. Vele mensen denken dat het een elitesport is maar die tijd is naar mijn mening veranderd. Golf is de 3e sport van Nederland en er zijn ruim 360.000 geregistreerde golfers. Oke ik geef toe er lopen ook rijke mensen op de golfbaan en daar heb ik nooit echt tussen gepast. Ik ben niet rijk en ik kom ook niet uit een rijke familie ik hou gewoon heel veel van het spel en heb het geld er graag voor over.

Ik vind het niet leuk dat als ik vertel dat ik golf speel mensen er automatisch vanuit gaan dat je zelf of je ouders rijk zijn. Je bent dan een "kakker" wat tennis en hockey spelers ook vaak in hun ogen zijn.
Mijn ouders zijn niet arm, anders had ik nooit kunnen spelen. Maar rijk? In mijn ogen zijn we niet rijk maar misschien in jullie ogen wel. Het blijft een subjectief begrip.

Zoals ik in eerdere blogberichtjes heb verteld heb ik een kleine hernia in mijn onderrug waar ik dagelijks pijn van heb. Dit is ontstaan door mijn intensieve beoefening van golf. Mijn laatste wedstrijd was 1 jaar en 8 maanden geleden.
Nu ben ik in de tussentijd een stuk bewuster geworden van mijn geld en ik realiseer me dat als ik weer vollop zou gaan spelen het geld zou gaan kosten.

Aangezien ik student was toen ik nog actief speelde werd ik altijd behoorlijk ontzien door mijn teamgenoten en speelmaatjes vanwege het feit dat ik weinig geld had. Voor mij heel fijn en zij konden het prima missen. Ze betaalde vaak een koffie of een drankje voor me, ik hoefde niet aan teampotjes mee te betalen, ik mocht altijd gratis meerijden naar andere golfbanen en ze gaven me vaak een lift naar huis.
Inmiddels ben ik 25 en zal ik na mijn afstuderen een baan vinden om mezelf te onderhouden. Dat meeliften op anderen was destijds fijn maar is nu toch echt afgelopen.

Ondanks dat ik een stuk minder op de golfbaan kom loopt mijn lidmaatschap in de tussentijd gewoon door.
Ik twijfel gezien de staat van mijn rug heel erg of ik mijn lidmaatschap moet laten doorlopen. In december/januari veranderd mijn "status" van jongere naar volwassene. Dit betekend dat ik ipv 450 euro contributie 900 euro contributie ga plus een aandeel van 1300 euro die ik wel terug krijg als ik mijn lidmaatschap opzeg.

Mocht ik mijn lidmaatschap opzeggen dan ben ik mijn entreegeld die ik 5 jaar geleden voor deze baan heb betaald kwijt. Dus als ik toch weer zou kunnen spelen dan moet ik opnieuw betalen. Mijn lidmaatschap tijdelijk opzeggen is dus een beetje lastig. Mezelf op "non-actief" zetten kan bij de golfbaan niet.
Helaas kan ik niet in de toekomst kijken, ik ga in ieder geval proberen weer te spelen zodra ik terug kom uit Parijs en er alles aan doen om mijn sport weer te kunnen spelen.

Mocht ik echt niet meer kunnen golfen dan moet ik er serieus over na gaan denken om definitief te stoppen en een andere sport te gaan doen. Ookal kan ik me daar nu nog steeds weinig bij voorstellen.

13 jaar golf gespeeld. Met veel plezier vele jaren succesvol competitie gespeeld. 2 clubkampioenschappen en vele kleine wedstrijden gewonnen. Liefde en vriendschap gevonden.
Een gevecht tegen jezelf, een confrontatie met de baan. Je leert jezelf zo goed kennen door zo'n individuele sport. Alle emoties ben ik tegengekomen; blijheid, verdriet, boosheid etc.



Een tijdje geleden waren The Masters op tv. Het grootste toernooi van de wereld met alle grote bekende spelers. Tijdens het kijken pink ik regelmatig een traantje weg. God, wat zou ik graag weer een gezonde rug willen hebben..

3 opmerkingen:

  1. Kan iemand anders misschien niet gebruikmaken van jouw lidmaatschap? Jij blijft lid en verhuurt je kaart?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helaas staat mijn lidmaatschap op naam dus kan ik het niet doorgeven

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Somebody essentially assist to make critically posts I would state.
    This is the first time I frequented your web page and to this point?
    I amazed with the analysis you made to make this
    actual put up incredible. Excellent task!

    Here is my webpage :: オメガ 時計

    BeantwoordenVerwijderen