Onderwerpen

vrijdag 24 februari 2012

Kamer in Parijs

Zo! Daar zit ik dan in mijn kamer in Parijs. Dit is wel even wennen, een kleine kamer. Maar heel veel zal ik er niet zitten met mijn stage :) De 2 douches en een hele simpele keuken met 2 kleine kookplaatjes en een magnetron zijn gedeeld met de etage. Ik schat zo'n 20 kamers.
Helaas waren er geen dekens of kussens aanwezig in de kamer. Die heb ik gekocht voor 35 euro; 2 kussens en een deken. Gelukkig heb ik wel een kleine koelkast (zonder vriesvak). Die heb ik inmiddels een beetje gevuld met wat basisproducten. Denk aan boter, water, sapje, yoghurt, komkommer, paprika, ham, kaas, jam, chocopasta etc.

Tot nu toe merk ik dat heel veel producten duurder zijn hier in Parijs, welke supermarkt ik ook kies. Het is moeilijk producten uitkiezen zo in het buitenland. Veel producten zijn anders of totaal nieuw voor me. Terwijl andere producten zoals pindakaas, hagelslag, pickwick thee, sultana's, lekkere (Nederlandse) melk, yoghurtdrinks(die niet mega zoet zijn) tot nu toe nergens te vinden zijn... 
 Ik wil eigenlijk nu niet te veel stilstaan bij mijn uitgaven. Ik hou het natuurlijk zo netjes mogelijk bij maar de kosten zullen hier nou eenmaal hoger zijn dan in Nederland. Vooral omdat ik niet alles kon meenemen vanuit Nederland, ik moet hier weer een nieuwe basis gaan aanleggen. "So be it"

Door het slechte slapen en eten de afgelopen weken ben ik behoorlijk verkouden geworden. Ik probeer dus een beetje gezond te eten door elke dag weer fruit te eten en aan de komkommer, tomaat en paprika te knabbelen. Koken heb ik tot nu toe nog steeds niet gedaan :S Ik kom elke keer pas 8 a 9 uur thuis en tja dan ga je niet meer uitgebreid staan koken. Een boterhammetje is dan voldoende, zeker als je in de middag warm eet op werk. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten