Onderwerpen

maandag 10 september 2012

up-date: Doelen voor de zomer

Voor de zomer had ik een lijst opgesteld met doelen. Nu het eenmaal september is geworden is het tijd om te kijken hoe ver ik ben gekomen:

De lijst:
  • Zo veel mogelijk werken om geld te verdienen (check!)
Ik heb alle uren aangepakt, zowel op andere locaties. Hiermee verdien ik een goed zakcentje.
  • Boodschappen budget terugbrengen naar 150 euro per maand (bijna..)
Doordat er ook een barbecue bij de totale boodschappenkosten zijn gekomen heb ik de 150 euro niet gehaald. Toch ben ik tevreden omdat ik ook voor veel producten weer opnieuw een voorraad moest inslaan. 
  • 2 keer per week naar de sportschool (groepsles of fitness) (Niet gehaald)
Ik begon heel goed met om de dag sporten maar dat ritme ben ik momenteel helemaal kwijt. 
  • 2 keer per week hardlopen om te trainen voor hardloop wedstrijd 5km (Niet gehaald)
Helaas had ik niet voldoende getraind en heeft mijn coach afgeraden om de wedstrijd te lopen. Volgend jaar beter dan maar...
  • Dakterras in orde maken en kruiden planten (check!)
Het dakterras staat er weer goed verzorgd bij. De kruiden die ik heb geplant doen het erg goed :)
  • In de tuin van mijn ouders helpen (check!)
Inmiddels een aantal keren geholpen om de tuin in orde te maken, alleen nog helpen bij het snoeien van de struiken wat nu in september mag gebeuren. 
  • Vaker naar het strand als het mooi weer is (check!)
Resulteerde in heel wat opgepeuzelde ijsjes ;)
  • BBQ organiseren op mijn dakterras voor mijn vrienden (check!)
  • Etentje organiseren met familie in juli (Check!)
  • Spullen op marktplaats zetten (Niet gehaald)
Helemaal vergeten en totaal niet meer aan gedacht afgelopen maanden.
  • Minimaal 2 boeken lezen (check!)
Op dit moment ben ik met boek 6 bezig :D Helemaal leuk en interessant.
  • Proberen om 1 keer in de week te golfen (Niet gehaald)
Zit er toch voorlopig niet in. Inmiddels heb ik besloten om mijn lidmaatschap op te zeggen.

Vooral op het gebied van sporten ben ik tekort gekomen. Daar kon ik de discipline en motivatie niet voor opbrengen. Wel ben ik door gewoon te bewegen en gezond te eten 2 kilo kwijtgeraakt. Met sporten zal het afvallen vast beter gaan.
Tijd om weer een nieuwe doelen lijst te gaan maken voor mezelf want ook school moet nu aan bod komen... zucht :p Ik ga er binnenkort even goed voor zitten!

4 opmerkingen:

  1. Ach sporten mag best iets minder in de zomer :) De zomer is om te ontspannen, vanaf september is het weer tijd voor vaste ritmes. En soms is 'gewoon' bewegen als fietsen en lopen ook goed hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De meeste doelen zijn gehaald, knap hoor.
    Het sporten komt wel weer. Wel jammer dat je het golfen moet opzeggen,dat is toch een grote hobby van je.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een heel positief lijstje, want je hebt toch bijna alles gehaald!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind dat je toch goed je best hebt gedaan hoor! Complimenten!

    BeantwoordenVerwijderen