Onderwerpen

zondag 8 juli 2012

Boodschappen week 27

Mijn eerste week in Nederland is alweer een feit. De onderhuurster heeft toch aardig wat etenswaren voor me achter gelaten in de kastjes, koelkast en vriezer. De vriezer is eerlijk gezegd nog nooit zo vol geweest als nu.. Helaas zitten er ook bitterballen, frikadellen en frieten in die ik eigenlijk nooit eet. Maar weggooien is ook weer zo'n zonde.. Verder zitten er bijna 4 halfjes brood, kip en diepvries groenten in de vries. Niet verkeerd dus!
Desondanks heb ik toch weer wat nieuwe voorraad moeten kopen, zie de lijst hieronder. Ik wilde niet meer dan 50 euro uitgeven per week deze maand.
In het afgelopen half jaar ben ik qua gewicht een paar kilo aangekomen in Parijs en ik let echt op mijn eten. Veel fruit en groente en zo min mogelijk slechte snacks.


Boodschappen week 27 Waar? Prijs
Mee-eten Vriend  € 11,60
2kg pers sinaasappels AH  € 2,99
komkommer AH  € 0,59
cherrytomaat AH  € 1,19
2x rode paprika* AH  € 0,99
slamelange AH  € 1,49
margarine* AH  € 0,99
halfvolle melk AH  € 0,84
hagelslag AH  € 1,10
eieren* AH  € 0,99
peperkorrels AH  € 1,25
plakjes kaas AH  € 2,29
roombrie* AH  € 0,99
volkoren spaghetti AH  € 1,25
handzeep* AH  € 0,99
gerookte kip* AH  € 1,53
Pesto  AH  € 1,82
Fles water +statie AH  € 0,55
1kg bloem Jumbo  € 0,33
Roomboter Jumbo  € 1,09
Sojasaus Jumbo  € 2,59
Halfvolle melk Jumbo  € 0,82
Zalmfilet met huid (300gr) Jumbo  € 6,66
Chocoladereep puur Jumbo  € 1,52
TOTAAL  € 46,45
*Aanbieding

Ook ga ik koekjes bakken en daarvoor had ik dus de bloem, boter en chocolade nodig. Ik weet dat ik moet letten op mijn lijn dus het grootste deel gaat natuurlijk naar mijn collega's, die smullen ervan! ;) Bovendien had ik bedacht dat ik beter de helft van het deeg kan invriezen want met het hele recept maak ik gemakkelijk 40 koekjes. (foto's + recept volgen)

Wat ik ook nog wel leuk vind om te delen is dat ik voor het eerst mijn eigen kruidenbak heb gemaakt! Beter laat dan nooit zal ik maar zeggen. Ik had nog een vvv bon liggen van 20 euro die ik van werk had gekregen en die heb ik besteed bij de Intratuin. Daar heb ik voor 20,45 vier kruidenplantjes en 3 gewone planten gekocht voor mijn dakterras. Maakt het wel zo gezellig!
Nu heb ik dus een bak met rozemarijn, thijm, oregano, bieslook(die had ik nog) en krulpeterselie.

Leuke aanbiedingen komende week:

AH:
Hamburgers € 0,99
Avocado's 2 voor € 0,99
Eikenbladslamelange € 0,99
Verse tagliatelle € 0,99
Geraspte kaas € 0,99
2 komkommers € 0,99
Extra jam € 0,99

Digros:
Bospeen € 0,59
400 gram paprika € 0,99
Filet américain € 0,99

4 opmerkingen:

  1. Hey!

    Misschien een beetje onbeleefd om te vragen maar wat kookt je vriend als je daar €11,60 voor moet betalen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Soms betaal ik zijn boodschappen omdat ik vaak meerdere dagen mee eet :)

      Verwijderen
    2. Ah oké, dat scheelt weer een hoop! Ik dacht even dat hij voor €11,60 pp kookte ;)

      Verwijderen